خدمات درمان ریشه

هنگامی که عصب دندان شما عفونی می شود، درمان ریشه به شما این امکان را می دهد که به جای کشیدن دندان، آن را نگه دارید. نگه داشتن دندان به جلوگیری از خارج شدن دندان های دیگر از خط و ایجاد مشکلات فک کمک می کند. صرفه جویی در دندان طبیعی از جایگزینی آن با دندان مصنوعی جلوگیری می کند.

درمان ریشه چیست؟
درمان ریشه که به عنوان درمان ریشه نیز شناخته می شود، فرآیندی است که در آن پالپ عفونی، آسیب دیده یا مرده از دندان شما خارج می شود. فضای داخل لایه های سخت هر دندان را سیستم کانال ریشه می گویند. این سیستم پر از پالپ دندان نرم است که از اعصاب و عروق خونی تشکیل شده است که به رشد و تکامل دندان شما کمک می کند.

هنگامی که باکتری ها (میکروب ها) از طریق حفره های عمیق، ترک ها یا پرکردگی های معیوب وارد دندان شما می شوند، دندان شما ممکن است دچار آبسه شود. دندان آبسه دندانی است که در پالپ آن عفونت وجود دارد. اگر پالپ عفونی شود، باید برداشته شود. دندان آبسه ممکن است باعث درد/یا تورم شود. دندانپزشک شما ممکن است از طریق عکسبرداری با اشعه ایکس یا سایر تغییرات داخل دندان متوجه عفونت شود. اگر دندان آبسه درمان نشود، می تواند مشکلات جدی برای سلامت دهان و دندان ایجاد کند.

مزایای درمان کانال ریشه
اگر بافت دندان شما عفونی یا ملتهب شود، می تواند منجر به دندان درد شدید و احساس ضربان شود. درمان ریشه می تواند به تسکین علائم دردناک مانند درد شدید دندان و حساسیت به دمای گرم و سرد کمک کند.

درمان همچنین می تواند دندان های طبیعی موجود شما را حفظ کند و نیاز به کارهای دندانپزشکی تهاجمی تر و وقت گیر را در آینده محدود کند. با از بین بردن باکتری ها و پوسیدگی ها از داخل دندان، دندانپزشک شما می تواند به جلوگیری از گسترش عفونت و ترمیم بخش سالم دندان شما کمک کند.

اکثر بیمارانی که برای ریشه دندان مراجعه می کنند درد یا ناراحتی کمی را تجربه می کنند و از تمام مزایای دندان ترمیم شده لذت می برند. با مراقبت مناسب، بیشتر دندان‌هایی که درمان ریشه انجام داده‌اند، می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند.